2011(e)ko urria 23, igandea

NON IKUSI DUT...?



Bilbao 1900

Emilio Torset

Hauxe da Emilio Torsetek diseinatu zuen kartela 1900eko Bilboko  zezenketak iragartzeko. Gargantuak gizonezko bat irensten duen bitartean, kartelaren testua duen paperari eusten  dio, emakumezko batek apurtzen duena. Egindako zulo horretatik zezenplaza ikus dezakegu.
Bestalde, goiko partean Bilbo inguruko lantegiak eta Albia lorategietan dagoen Antonio Truebaren eskultura ikus ditzakegu, eta, behekoan, hildako zezenaren burua.
Ez zen motibo gehiagorik sartzen!! (Horror vacui delakoa?)
Kontua da, kartel honek, 2006ko Aste Nagusiarena gogoarazten didala. Óscar Peinador Dávilak kartela egiteko ez zuen Torsetena eredutzat hartu?
_______________________________________

Este es el cartel diseñado por Emilio Torset para anunciar las corridas de toros de Bilbao del año 1900.
En él se puede ver al  Gargantua que  está  "comiéndose" a un hombre  mientras sujeta un papel en el que se puede leer el texto del cartel. La mujer de la derecha rompe este papel, de manera que se puede ver una imagen de la plaza de toros por el agujero creado .
Por otro lado, en la parte superior se pueden ver las fábricas de los alrededores de Bilbao y la escultura de Antonio Trueba que está en los Jardines Albia, y, en la parte inferior, la cabeza de un toro muerto.
La verdad es que no entran más motivos. (¿Horror vacui?)
El caso es que este cartel me recuerda al de la Aste Nagusia de Bilbao del año 2006. ¿El autor no tomó como modelo el de Emilio Torset?



Aste Nagusia 2006 ("Días muchos, semana una")

 Óscar Peinador Dávila

Hemen dago motibo bera bi kartelean alderatu ahal izateko. Nire ustez argi dago ...
____________________________

Aquí se pueden ver el mismo motivo en los dos carteles para poder compararlos. En mi opinión no hay duda...



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina