2011(e)ko azaroaren 26(a), larunbata

GETXOKO KOMIKI AZOKA 2011


Manuel  Bartual  eta  Mieria Pérez (2011)

Asteburu honetan Getxoko Komiki eta Manga Azokaren 10. edizioa bisita dezakegu Areetako plazan.
Aurtengo kartela Manuel Bartual eta Mireia Pérezen lana da, El Balanzín aldizkarian dagoen bi orrialdeko komikiaren historia irudikatzen duena...
Getxoko Komikia Azokan fanzinero zoro batek likido toxikoa isurtzen du panpin baten gainera, hau monstruo erraldoia bihurtzen dela. Superwoman batek monstruaren aurka burrukatzen du, beste superheroia, gizonezkoa dena, bere gauzetan diharduen bitartean ...
________________________________________

Este fin de semana podemos visitar en la plaza de Las Arenas la X. edición del Salón del Cómic y Manga de Getxo. 
El cartel de este año es obra de Manuel Bartual y Mireia Pérez, conocidos autores de cómic.
En la revista El Balanzín, podemos ver desarrollada la historia que se representa en el cartel...
Un fancinero loco que se encuentra en el Salón del Cómic derrama un líquido tóxico sobre un peluche, que se convierte en un monstruo de grandes proporciones. Una surperwoman luchara con él hasta vencerle. 
El superhéroe masculino, sin embargo, se dedica a sus cosas, sin darse cuenta de lo que ocurre a su alrededor.






Mireia Pérez (2011-XI-26)


2011(e)ko azaroaren 16(a), asteazkena

MUSUAK


Benedicto XVI-Ahmed Mohamed el-Tayeb (Benetton)


Benetton enpresaren kanpaina berria polemikoa gertatu da,  beste garai batean Oliverio Toscanik diseinatutako kartelekin gertatzen zen bezala. UNHATE (Gorrotorik gabe) izeneko kanpaina honetan , goi mailako politikoen arteko ezinezko musuak irudikatuz gain, Benedicto XVI.a eta El Cairoko imana den Ahmed Mohamed el-Tayeben artekoa agertzen da kasu batean. Hauxe da, hain zuzen, enpresak erretiratu behar izan duena, Vaticanoren protesten ostean. 
Hauek  dira beste kartelak:

1) Barack Obama (AEBko lehendakaria)-Hugo Chávez (Venezuelako lehendakaria)
2) Mahmud Abbas (Palestinako liderra)-Benjamin Netanyahu (Isaraelgo lehen ministroa)
3) Kim Jong II (Ipar Koreako liderra)-Roth Moo Hyun (Hego Koreako lehendakaria)
4) Hu Jintao (Txinako lehendakaria)-Barack Obama (AEBko lehendakaria)
5) Angela Merkel (Alemaniako kantzillerra)-Nicolas Sarkozy (Frantziako lehendakaria)
                   __________________________________

Otra vez una campaña de la compañia Benetton provoca una polémica, al igual que era habitual en otros tiempos con las que diseñaba Oliverio Toscani. UNHATE (Sin odio) es el nombre de la campaña en la que se muestran  besos imposibles entre diversos mandatarios del mundo, además de la imagen del beso entre el Papa Benedicto XVI y  Ahmed Mohamed el-Tayeb, imán del Cairo. Es precisamente este cartel el que ha sido retirado por la empresa, tras las protestas del Vaticano.
Y estos son los otros carteles:

1) Barack Obama (Presidente EEUU)-Hugo Chávez (Presidente de Venezuela)
2) Mahmud Abbas (Lider de la Autoridad Nacional Palestina)-Benjamin Netanyahu (Primer ministro israelí)
3) Kim Jong II (Líder de Corea del Norte)-Roth Moo Hyun (Presidente de Corea del Sur)
4) Hu Jintao (Presidente chino)-Barack Obama (Presidente EEUU)
5) Angela Merkel (Canciller alemana)-Nicolas Sarkozy (Presidente francés)



Barack Obama-Hugo Chávez (Benetton)


 Mahmud Abbas-Benjamin Netanyahu (Benneton)



Kim Jong II-Roth Moo Hyun (Benetton)



Hu Jintao-Barack Obama (Benetton)


Angela Merkel-Nicolas Sarkozy (Benetton)


... Sarrera idatzi eta gero, kartel hauek 1979an egindako argazki batean oinarrituta daudela ikusi dut,  momentu horretan agintariak ziren SESBko Leonidas Breznev eta Ekialdeko Alemaniako Erich Honeckerren artekoa, hain zuzen ere...
______________________________________________


... Después de escribir esta entrada he comprobado que esta campaña está basada en una fotografía del año 1979  en la que aparecen los dirigentes de esa época de la URSS y Alemanía del Este, Leonidas Brezniev y Erich Honecker...



2011(e)ko azaroaren 11(a), ostirala

ZINEBI 2011


ZINEBI 53

Óscar Mariné (2011)

Gaurdanik 18ra arte Bilboko Zinemaldia izango dugu, 53.  Dokumental eta Laburmetraien Nazioarteko Zinemaldia (ZINEBIz ezaguna dena) , hain zuzen ere.
Óscar Marinék berriro diseinatu du Zinemaldiaren kartela, oraingo honetan, nere ustez, nahiko emaitza kaxkarrarekin. 
Erabilitako koloreak tristeak dira eta urrunetik ikusita ez da ondo nabaritzen zertaz doan. (Ikusi bestela, Bilboko leku ezberdinetan ateratako argazkiak...). Gainera, letra urdinak kolore grisean kokatuta ez dira ondo irakurtzen ere. 
Gehien gustatzen zaidana irudien eta testuaren artean dagoen oreka da.
Bestalde, ... aukeratutako motiboak ba al dauka zerikusirik zinearekin? Nik, behintzat, ez dut ikusten. 

_________________________________________

Desde hoy hasta el día 18 se celebra la 53ª edición del Festival de Cine Documental y Cortometraje de Bilbao, más conocido como ZINEBI.
Este año el cartel vuelve a ser obra de Óscar Mariné, con un resultado pobre, en mi opinión. 
Los colores utilizados son bastantes tristes, de manera que si vemos desde lejos el cartel no se distingue bien qué es lo que anuncia. ( Aquí he puesto fotografías sacadas en varios sitios de Bilbao)
Además el color azul del texto no resalta sobre el gris, con lo que la lectura lejana no es buena.
Lo que más me ha gustado es el equilibrio que ha conseguido entre la imagen y el texto.
Y... una pregunta: ¿Tiene algo que ver el motivo elegido con el cine? Yo, por lo menos, no lo veo.








2011(e)ko azaroaren 1(a), asteartea

DGT


Las señales no están de adorno

(1960)

Dirección General de Tráfico erakundeak, DGT izenez ezaguna denak, urtero trafiko kanpainak antolatzen ditu, kartelak barne daudela.
Hemen dago aukeraketa historikoa...  
Oso interesgarria da ikustea nola aldatu den kartelen estetika, garaikoari lotuta egoten dela. "La cortesía no ocupa lugar, llévela siempre consigo" izenekoak, adibidez, ez dauka Savignacen kartelen itxura?
Teknikari dagokionez, azken urteetan argazkia da nagusi, lehen beti marrazkia erabiltzen zen bitartean.
Edukiari erreparatuz gero, aldaketak nabarmenak dira. Lehenengo karteletan gaia seinalen garrantzia eta oinezkoen edo gidarien  jarrera zen. Edo... gurdiekin kontuz ibiltzeko, gaur egun zentzurik gabekoa dena.
Geroago, segurtasun-uhala edo alkohola askotan agertzen ziren.
Eta azken urteetan, kaskoaren erabilpena eta abiadura.

__________________________________________

La Dirección General de Tráfico, más conocida como DGT, anualmente lleva a cabo una campaña publicitaria de tráfico, en la que se incluyen carteles.
Esta es una pequeña selección histórica...
Resulta muy interesante ver cómo ha cambiado la estética con los años. Se puede ver cómo se siguen las modas de cada momento. ¿El cartel "La cortesía no ocupa lugar, llévela siempre consigo", por ejemplo, no recuerda a los diseños de Savignac?
En cuanto a la técnica utilizada, durante los últimos años se ha utilizado sobre todo la fotografía, mientras en otras épocas lo habitual era el dibujo.
Si nos fijamos en el mensaje, se aprecia que ha cambiado mucho, a la vez que lo hacía nuestra sociedad.
- Primeros años: Señales de tráfico, actitud de los peatones y del conductor ante el volante. Incluso, alertaban de la presencia de carros en la carretera, lo que hoy en día no tiene sentido. (Al menos, no debería tenerlo)
- Años 70-80: Cinturón de seguridad y problema del alcohol.
- Posteriormente: Uso del casco y control de la velocidad.



(1961)


 (1961)


(1961)


(1962)


Cruz Novillo (1962)


(1962)


(1963)


(1973)


 (1975)


 (1976)


Arturo (1977)


 (1980)


 (1981)


(1983)


(1996)


(2006)


(2006)


(2009)


 (2009)


(2010)